As-alamo'alejkom alla läsare

 

Hoppas ni har fått en trevlig morgon, själv så var det helt okej om man bara håller lugnet. För jag var påväg till tåget och klockan var kvart i och jag skulle ta tåget som kom fem över, på vägen kom jag på att jag hade glömt min mobil som var och laddade. Gick tillbaks hem för att hämta den och när jag väl kom ut igen så hade jag tänkt ge upp eftersom det bara var 6-7 min kvar så jag gick lugnt till tåget för det var ändå ett tåg tidigare än vad jag egentligen skulle behöva för att hinna till lektionen i tid. När jag gick så tänkte jag att nu kommer jag se tåget åka förbi eftersom det var synligt men när jag var några minuter ifrån tågstationen så hade den fortfarande inte kommit så då tänkte jag att jag kanske hinner och sprang den lilla biten (som ser så roligt ut med djilbab och en väska fullt med böcker haha) som var under en tunnel och vid halva tunneln så upp för trappor och så var jag där, tänkte alhamdullilah.. hade jag stressat mig igenom så kanske jag skulle missat ändå men är man lung så finns Allah där och hjälper alhamdullilah.

 

väl inne i tåget på väg till stan så stannar vi upp precis innan stationen Älvsjö, tydligen var det trafik sedan morgonen på grund av ett spår-fel i Stockholm central så det var flera tåg som köade för att komma in. Så var försenad till lektionen ändå well Qadr säger jag bara…. för det tog  50 min att åka in till stan när det egentligen tar 21 min sedan skulle jag byta till tunnelbanan som tar en kvart men men, med lugnet uppe så låter man inte det påverka en annars hade jag typ blivit jätte sur som många är på SL, well är inte glad heller tanke på att jag börjar oroa mig lite för hur det kommer bli på vintern ... då det känns som om man kanske borde behöva åka 2 timmar tidigare eftersom 1 timme tidigare inte hjälpte idag som sagt kheir.. allt är förbestämt så man får ta det som det är, haha kändes nästan som om det var en prövning för allt jag skrev igår men belive me, allt igår var riktat mot mig lika mycket som det är riktat till alla så känn er inte träffade..

 

I alla fall, jag vet inte om er men det känns som att en planering skulle sitta bra just nu. Har en hel del med skolan och eftersom jag vill studera islam så blir det så att jag tar över på den tiden jag borde plugga hehe och sedan så har man andra sysslor man vill hålla på med som att lagaaa maaaaat!!!! Hahah .. Nog de flestas systrarnas hobby i think men det är bara kul *ler* och så bloggen förstås, så en planering skulle nog sitta bra … så ska nog ta och göra det nu när jag har rast så vi ses sen in shaa Allah då det blir lite fler inlägg i hopeee!!

 

As-alamo'alejkom

 

 

Kommentera

Publiceras ej