as-alamo'aleykom wa rahmatullah wa barakatuh mina ärade läsare!
 
In shaa Allah hälsan och er Iman är på topp och afwaan för min dåliga insats på den långa perioden jag vart dålig på att vara aktiv i denna blogg om mitt liv som muslimah! Jag ska in shaa Allah nu försöka ta tag på detta och se till och vara mer aktiv in shaa Allah och ni som känner mig får gärna slänga en massa påminnelser på mig hehe. 
 
Så jag hade lovat er en dag med stora nyheter, subhanaAllah och det var typ för ett år sedan och många vet nu redan med för er som är mina läsare kanske inte har en aning. Så here it comes!
 
Jag har gift mig Alhamdullilah! Det hände förra sommarn i mitt hemland, min man kom tid och vi hade vår aqd (vigsel) där. Men jag hade inte bröllopet fören denna sommar och det var även då jag flytta ut till min man uppe i norrland hehe. Så det var den stora nyheten och Alhamdullilah har kompletterat min religion och in shaa Allah nu kan jag även skriva om livet som muslimah - fru/dotter/syster och vän.
 
Jag uppskattar verkligen er tålamod och för er som ständigt kollar min blogg ber jag Allah att belöna för att inte ha gett upp. Nu var detta ett litet sent inlägg med lite info om vad som har hänt och in shaa Allah om att jag ska komma tillbaks in shaa Allah.
 
Och tanke på att det är den fina älskade bästa månaden Ramadan så ska jag lägga upp fina påminnelser om detta och Ramadan mubarek till er! In shaa Allah ni får ha det bra tills vi hörs igen in shaa Allah! as-alamo'aleykom syskon!
 
Läs dessa fina artiklar om ramadan från darulhadith:
 
 
 

 

 

Att säga att Ramadhan är givmild (karim)

Ibn 'Uthaymin: Det är inte korrekt att säga att Ramadhan är givmild (karim). Ramadhan varken ger eller skänker. Det är Allah som gör det. (sahab.net)
 
 

Varför man fastar just Ramadhan

Ibn 'Uthaymin: Anledningen varför man fastar just Ramadhan, är för att Qur'ânen uppenbarades under denna månad. (al-Liqa ash-Shahri 8)
 
 

När bryts fastan?

Ibn 'Uthaymin: Fastan bryts när man vet eller anser starkt att solen har gått ner. (Sharh-ul-Bulugh 7/110)
 
 

Dadlar är bra för ögonen

Ibn 'Uthaymin: Att bryta fastan med dadlar är bra för ögonen. Därför finns det de som äter 7 dadlar så fort de vaknar. (Sharh-ul-Bulugh 7/131)
 
källa: http://guldkornislam.blogspot.se/

Kommentera

Publiceras ej