Kära Anonym,  alla barn är inte så som du påstår (vet också av egen erfarenhet) och speciellt delen : "Nej hennes första tanke är: '' jag är ensam, jag har inga kompisar pga den slöjan på mitt huvud''. Alla tänker inte så,  man blir som man umgås och det har jag redan nämnt för dig i tidigare inlägg, sedan kan man alltid uppmuntra dessa 11åringar till att ta på sig rätt klädsel. http://salafisystrar.1forum.biz/t615-slojans-al-hijab-fordelar


"A woman shouldn't be like the moon, uncovered and easy to look at, the woman should be like the sun, making people lower their gazes when seeing it "


(en av anledningarna att vi använder sjal)


Må Allah vägleda oss alla


Allahumma ameen


P.s. om du vill veta mer eller fråga så får du gärna mejla till bloggens mejl så in shaa Allah ska ta fram mer bevis eller fråga någon mer kunnig så ska du få svar.

 

 

Back on track kära syskon.

 

Som ni ser har jag lagt in lite inlägg baserat på frågor från någon okänd men in shaa Allah fick lite inspiration om att kanske ta upp ämnet om klädsel.. eftersom detta verkar vara något känsligt så kommer jag nog bara gå in på olika bestämmelser som fatawas eller hadither eller quranverser in shaa Allah men tills dess så tacksam för tålamod och fortsatt trevlig kväll systrar och bröder.

 

Kommentera

Publiceras ej