As-alamo'alejkom syskon

 

Godmorgon till er som precis har vaknat och goddag för er som varit morgonpigga som jag idag.

 

Det jag tänkte på är att jag vet inte om er men ibland det här med ens Iman. Man vill ju höja den in shaa Allah och ha den bästa Iman som går och ha, fast ibland så brukar man känna hur den sänks, så jag undrade om ni vill dela med er eller ge tips som ni brukar göra för att höja er iman? Så att vi alla kan ta del av metoden, skulle vara jätte snällt för det finns säkert många som gärna skulle vilja testa något nytt om de nu inte använder sig av samma in shaa Allah. Nu måste jag tyvärr fortsätta med en uppstats  ... JUSTE, glömde att påminna. Det finns föreläsning idag som vanligt i kista, kl.17:00 ifall ni gklömt det kära syskon, mer info finnns här: http://www.islam.nu/v2/activity.php

 

ha det bra nu in shaa Allah, as-alamo'alejkom!

 

P.S. En sak jag vill nämna som ni kanske har undrat över är att anledningen till jag alltid inte skriver är att jag ibland inte har något att skriva om, ni skulle då tycka att jag skulle kunna skriva om mitt liv men det vill jag helst undvika för att jag vill hålla detta mer till islam sedan om vi säger nu att något som påverkar livet eller tankar och åsikter, det skiver jag då om, så som jag gjort på det flesta in shaa Allah.

 

 

är inte denna bild fin ma shaa Allah!

1 kommentarer

A sister

23 Oct 2011 23:03

1. Lyssna på koranen.

2. Läsa koranen och lära sig nya koranverser.

3. Lära sig tafsir på den koranvers man läser och lär sig.

4. Lyssna på föreläsningar om Tawhid och lära sig Allah 99 namn. Lyssna på föreläsningar om Allahs (subhanahu wa ta'ala) rättigheter osv.



5.Vara med kompisar som ständig påminner om religionen.

6. Lär ut det som man har lärt sig om Islam till småsyskonen och till andra .

7. Sök alltid kunskap för Allah (Azza wa djall sak.

8. Dhikr

9. Ägna sig åt sunnah.

10. Profeten Muhammads (sallallahu alayhi wa sallam) biografi.

11. Och klart följa koranen och sunnah med salafs förståelse.



Sen vill jag bara ge råd om ett annat sak som kan få vår iman att bli så lågt, och det är att vissa människor inte har tålamod med det som Allah (Azza wa djall) har beslutit. Man ska vara nöjd och acceptera det Allah (Azza wa djall) har beslutat för oss och gå vidare med livet. Det är klart att man kan vara ledsen, men sen ska man ha tålamod. Tänk på att när man t.ex. gör ett prov eller lämnar in ett uppsats att du får ett betyg som du inte vill ha, men Allah (azza wa djall) har bestämt att det ska vara så och det ska vi accepter.

Tipsar verkligen om denna serie om prövningar :

http://www.islam.nu/v2/objekt_audio.php?id=33

Kommentera

Publiceras ej