Asalamo Aleykom bröder och systrar

Alhamdullilah....

Hur många tänker på att allt vi får är gåvor av Allah, att gud gav oss unika ansikten, unika personligheter, unika varelser och djur och allt annat som har liv på jorden. Har ni tänkt på att själva livet är en gåva av Allah. Hur många har tänkt på att ödet styrs av Allah och allt som är både gott och ont har sin mening. Hur många har upplevt att det gått så bra för dem och tänkt på vad som låg bakom det om inte Allah.

hur många visste allt och har tänkt på att man säger Allhamdullilah för att tacka Allah för det fina han gjort och haft tålarmod när en prövning inträffats.

Med denna inlägg vill jag påminna er Alla som läser detta att inte Glöma att tacka Allah oavsett vad som en händer för som jag sa, själva livet är en gåva av Allah, så bara det borde få en att tacka, som med allt annat vi blir erbjuden i livet.

Ha en sån underbar kväll och var tacksam över allt ni fått under denna dag, gör sedan du3a att ni ska få en dag till ni kan dyrka Allah och utföra fina handlingar som Allah kan förbli nöjd med.

Asalamo Aleykom.



3 kommentarer

Samira

15 Dec 2011 23:02

Mash´allah väldigt fint skrivet,varje mening träffade mig verkligen. Må gud välsigna dig och oss alla andra muslimer, Må alla muslimer runt världen ha gud vid sina tankar.

Faisa

05 Feb 2012 11:49

Ma sha Allah syster, det här var det bästa jag har läst och det träffad mig rakt in i hjärtat. Allahomma barik. Kanske låter detta konstig för dig, men du inspirerar mig till att bli en bättre muslimah. Må Allah belöna dig med paradiset amin. Må Allah öka dig i kunskap och ge dig baraka i ditt liv. Allahomma amiin. Massor av hjärtan till dig för Allahs skull <3 <3

Anonym

07 Feb 2012 15:43

Wa fiki för inlägget och BarakAllahu fikum för era fina kommentarer, Amiiin till Dua'an mina kära och Faisa aww, blir så rörd av dina ord, så sööt, må Allah ge dig den kärleken du ger och dubblar den med oändlighet (hihi). Må Allah också belöna dig med paradiset (dig med samira ler) och ge er Barakah och fasia min syster, massa hjärtan till diiig med<3<3

Kommentera

Publiceras ej