Asalamo Aleykom Wr Wb bröder och systar.

Som sagt så kunde jag inte inte lägga ett inlägg igår kväll för att jag övernattade hos mina kära morföräldrar. Men jag hade en underbar dag med de alhamdullilah. Att umgås med familjen kan vara en av det bästa i livet.

Förresten så hade jag quran igår och en i min grupp skulle hålla en påminnelse. Hon hade om helvetet och subhannAllah det är rena skräck filmen gånger tusen. Alltså om någon har hört talas om SAW filmen eller sätt (som jag aldrig gjort alhamdullilah) så kan ni fatta hur det är i helvetet fast tusen gånger om. Men fast det är hemskt och man helst inte vill höra så tycker jag att det är en bra påminnelse i livet för att veta vad man ska sträva efter och vad som väntar beroende på sina handlingar och avsikter.

I alla fall, man får inte glöma att livet är prövningar och sedan är det bara att hålla ut och ha Allahs förtroende att allt ska gå bra inshAllah.. men nu ska jag snacka med min brorsa inshAllah så jag önskar er alla en trevlig kväll och en god natt.

Asalamo aleykom



kan ni tänka er att brinna i elden i evigheter och veta att det alldrig kommer gå över? Kan ni tänka er att elden kommer vara flera tusen gånger varmare än den elden ni känner till här i duya? Tro mig, man kan inte ens föreställa sig dessa hemska straffningar som väntar.. subhnAllah..

Kommentera

Publiceras ej